FAİZ ALIP VERMEKTEN KAÇINMAK

Faiz kesin olarak haramdır. Dört delilde de dört kaynakta da haramdır. Helal olan bir kısmı, helal olan bir yer ve zaman yoktur. 

Kitaba, sünnete muhalif içtihat olmaz, fetva verilmez. Allah’ın ve Resulünün haram kıldığı fetva ile helal olmaz.

Cenab-ı Allah Kur’an’da şöyle emretmiştir:

-“Faiz yiyenler, kabirlerinden şeytan çarpmış kimselerin cinnet nöbetinden kalktığı gibi kalkarlar.” (Bakara: 275)

-“Allah, faiz karışan malın bereketini giderir, sadakaları bereketlendirir. Allah küfürde ve günahta ısrar eden hiç kimseyi sevmez.” (Bakara: 276)

-“Ey iman edenler! Kat kat arttırılmış olarak faiz yemeyin. Allah’tan sakının ki kurtuluşa eresiniz.” (Al-i İmran: 130)

-“Kâfirler için hazırlanmış ateşten sakının.” (Ayet: 131) 

Peygamberimiz: “Allah faiz yiyene, yedirene lanet etsin.” diyor. (Ramuz el-Ehadis: 347/11) -“Kim bir dirhem faiz yerse, 33 defa zina etmiş gibi olur.” (Age: 408/11) buyruluyor. Bir damla, bir lokma haram yiyenin 40 gün namazının ve duasının kabul olmayacağı bildirilmiştir.

Faizin haram olmayan çeşidi yoktur. Her zaman her yerde haramdır. Miras malı da olsa haramdır.

Hz. Ömer: “Biz faiz yeriz korkusuyla, helal şeylerin onda dokuzunu terk ederdik.” demiştir. -“Faiz bir gelirdir” denemez. Ben faizi almıyorum bankada bırakıyorum demek, ikinci bir günahın itirafıdır.

Bir şeyde, bir yerde faizin adı ve kokusu varsa, Müslüman kaçınmalıdır. Kendini bilenler bankanın oturağına oturmamış, banka binasının gölgesinde eğleşmemiştir. Veda hutbesinde Allah Resulü: “Faizin her çeşidi ayağımın altındadır.” demiştir.

Faiz malın telef olmasına neden olur. Faiz insanın ağzının tadının bozulmasına ve huzurunun kaçmasına neden olur. Faiz yiyenler güzel ölümle ölmez. Kabirlerinden de güzel bir kalkışla kalkmazlar. 

Domuz eti ve domuz katkılı şeyler de haram kılınmıştır. (Bak. Bakara: 172- 173 + En’am:

145) Domuzdan şifa da olmaz gıda da olmaz.

Demek ki kısaca: Besmelesiz kesilen et, kan, domuz, Allah’tan başkası için kesilen, içki, uyuşturucu ve sigara gibi yiyecekler, içecekler haram kılınmıştır.

Müslüman’ın Müslüman olması, Müslüman’ca yaşamasına bağlıdır. Müslüman olarak yaşarsa Müslüman olarak ölür ve Müslüman olarak hesap için Allah’ın huzuruna çıkar. 

Müslüman’ın emredilen şeyleri yapmasında sevap vardır. Haram kılınan şeylerden kaçmasında da, korunmasında da sevap vardır.

0

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir