Cumanın sünnetlerinden ve farzından sonra zuhru ahir kılınmasa olmaz mı?
Peygamberimizin ahrette irtihalinden sonra Cuma namazı farklı yerlerde kılınmaya başlanınca, değişik görüşler ortaya çıkmıştır. Oluşan şüphe ve tereddütleri gidermek için zuhru ahir kılınması uygun görülmüştür.
Bunu bir yanlışlıkmış gibi dile dolamanın anlamı yoktur. Bir kimse zuhru ahir kılmazsa bu onun bileceği bir iştir.
Fıkıhcıların görüşü şöyledir:’’Eğer bir yerde birden fazla camide Cuma kılınıyorsa orada zuhru ahir kılınır’’
İafilere göre bir yerde ilk tekbir alınan camide kılınan namaz, Maliklere göre en eski merkezi camide kılınan namaz Sahihtir. Bu durumda zuhru ahir kılmak uygun olmaz mı? Veya Cuma yollara taşıyor yollun diğer yanında imama uyuluyor veya imamın tekbiri duyuluyor, duyulmuyor, elektrik kesintisi oluyor, o zaman zuhru ahir kılmak daha doğru olmaz mı?
Zuhru ahir kılmak içtihattır. Namazım kabul oldu mu olmadımı şüphesini giderir. Zuhru ahir kılmak tedbirdir, takvadır. Cumanın Sahih olmaması ihtimaline karşı kılınır.
Bir cuma kalabalık olan cemaat elektrik kesilince imamdan önce ve sonra yatıp kalkmalar oldu. Biri bana sordu:’’Ne olacak şimdi dedi’’. Ona:’’Sen zuhru ahiri kıldın mı? Dedim’’ ‘’Kıldım’’ deyince ‘’Allah kabul etsin’’ demiştim.